Foutmelding

  • Notice: Trying to access array offset on value of type bool in monkberry_field_news_detail() (regel 159 van /data/sites/web/hoeilanderbe/subsites/www.hoeilander.be/sites/all/modules/custom/monkberry/monkberry.fields.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type null in monkberry_field_news_detail() (regel 159 van /data/sites/web/hoeilanderbe/subsites/www.hoeilander.be/sites/all/modules/custom/monkberry/monkberry.fields.inc).

Drukkerij De Serrist ontgoocheld in Hoeilaarts gemeentebestuur

donderdag 02 jul 2015

Al vele jaren drukt De Serrist het promotiemateriaal voor het Druivenfestival. De speciale editie van Hier Hoeilaart, de affiches, de strooibriefjes … Alles gebeurt met de grootste zorg voor kwaliteit en leveringstermijnen tot tevreden van de klant, het gemeentebestuuur, dat daarnaast ook telkens mag rekenen op een mooie sponsoring (€1500), de gratis druk van de algemene affiche en pagina’s promotie en teksten in het weekblad De Serrist.

Voor al dit drukwerk schrijft de gemeente, via Holar, elk jaar een prijsaanvraag uit, waarbij voor de toewijzing met een aantal factoren rekening gehouden wordt zoals o.a. de prijs, de kwaliteit …

Groot was hun verbazing te vernemen dat de gemeente het drukwerk dit jaar heeft toegewezen aan een drukkerij uit ‘Kampenhout’. Een verschil van €800 op de totaliteit der werken (…), zou de doorslag gegeven hebben. Dat enkel het argument prijs heeft gespeeld om deze opdracht toe te wijzen,vindt De Serrist zielig. Het is nooit moeilijk om een leverancier te vinden die ‘eenmalig’ goedkoper wil zijn, zeker in een onderhandelingsprocedure.  Trouwens, als men echt de laagste prijs wenst, waarom werkt men dan niet met Nederland of China?

De Serrist begrijpt de bezorgdheid van een gemeentebestuur om aan een eerlijke, zo laag mogelijke, prijs aan te kopen, maar ervaring leert dat wie te laag gaat in prijs, dat altijd ergens recupereert.

De drukkerij De Serrist levert de gemeente trouwens het hele jaar door een prima service en voordelen die geen enkele andere concurrent biedt, zoals gratis publicatie in het weekblad, van alle berichten, zowel over het Druivenfestival als over de verscheidene beleidsdomeinen, gratis publicatie van de affiches van de vele gemeentelijke activiteiten, sponsoring van o.a. het Druivenfestival, 150 Zoete Zomers en de Schaatspiste, 2 volle bladzijden gratis ruimte voor de actie ‘Ik Koop in Hoeilaart’ en de steun aan de talloze evenementen van het verenigingsleven. Nooit vond de drukkerij De Serrist een inspanning te veel, en heeft sinds de start van het bedrijf alles gedaan, om de druivenstreek stevig te ondersteunen in al wat hier reilt en zeilt.

Met het verliezen van de opdracht heeft De Serrist trouwens beslist om het Druivenfestival niet langer te sponsoren. Hierdoor gaat voor de gemeente €1500 verloren. Als je dat aftrekt van de €800 die ze zogezegd te duur waren, dan verliest de gemeente €700 i.p.v.  er €800 bij te winnen.

Claude Loits: "De burgemeester heeft de mond vol over het ondersteunen van de bedrijven uit de eigen gemeente maar die holle woorden dienen blijkbaar enkel om de schijn hoog te houden.   Jaren aan een stuk doen bedrijven uit Hoeilaart er alles aan om de beste service te leveren tegen een eerlijke prijs, toch worden zij bij de eerste de beste gelegenheid gedumpt. Een jaar later worden ze dan wel terug gevraagd omdat de nieuwe leverancier van buiten Hoeilaart blijkbaar ontgoochelde (denken we maar aan de bakker en de drankenhandel bij het OCMW).  Prijs is belangrijk maar kan nooit het enige argument zijn om met een leverancier in zee te gaan. Een soepele dienstverlening die altijd klaarstaat om een tandje bij te steken in combinatie met de vele voordelen die ons weekblad biedt, geven iedere objectieve waarnemer meer dan voldoende argumenten om onze Hoeilaartse drukkerij te verkiezen boven ‘Kampenhout’."

De ontgoocheling van de drukkerij De Serrist is groot, niet om de marge die zij verliezen op deze opdracht, die was sowieso minimaal, maar omdat zij gekwetst zijn in hun fierheid. Wie jaar in, jaar uit zijn uiterste best doet om zijn klant tevreden te houden, verdient het om beter behandeld te worden.

Claude Loits: "Burgemeester Vandenput heeft duidelijk een andere agenda dan de handelaars uit Hoeilaart maximaal te steunen. De wijze waarop wij behandeld is, bewijst dit duidelijk."